Reklama oparta na emocjach

Specjaliści od reklamy zdają sobie sprawę, że dobry przekaz promocyjny musi w pierwszej kolejności wypełnić dwa zadania. Po pierwsze powinien zwrócić uwagę potencjalnych klientów bądź inwestorów. A po drugie musi wywołać jakieś emocje. Wbrew pozorom produkcja filmów reklamowych nie zawsze dąży do stworzenia pozytywnych reakcji emocjonalnych. Czasami zadaniem reklamy jest wywołanie innych, także nieprzyjemnych uczuć. Dobre spoty reklamowe nie przechodzą jednak bez echa, skupiają uwagę, przez co zostają także lepiej zapamiętane. Generalnie jednak wśród audiowizualnych produkcji reklamowych dominują przekazy pozytywne, nawiązujące do spełniania marzeń i przyjemnych skojarzeń. W ten sposób reklamodawcy odwołują się do pragnień konsumentów, zachęcają przy okazji do nabywania oferowanych przez siebie dóbr. filmy reklamowe Warszawa na ogół przedstawiają te towary i usługi jako narzędzie osiągania takiego „przyjemnego” celu. Taka strategia bardzo często się sprawdza, ponieważ ludzie podejmują decyzje głównie w oparciu o swoje uczucia. Z tego powodu większość przekazów reklamowych odwołuje się właśnie do strefy emocjonalnej.